Ekonomi

Vi som jobbar på ekonomiavdelningen heter Jonas, Elisa, Veronica, Marie och Agnes (HR). Sofia är vikarie för Veronica under hennes föräldraledighet. Om du vill komma i kontakt med oss, maila till ekonomi@mjolbybostad.se. Vi har även öppet på telefonnummer 0142-854 68 vardagar klockan 10.00-12.00 & 13.00-15.00. Om du behöver träffa oss ber vi dig att ringa och boka ett möte med oss för att få bästa service.

I menyn hittar du bland annat information om avbetalningsplan, borgensförbindelse, årlig hyreshöjning och mycket mer.

 

Ekonomiavdelningens bemanning och semester 2024

Under veckorna 26-32 kommer ekonomiavdelningen att ha begränsad bemanning och vecka 29 vara helt stängd. Vecka 30-32 finns vi tillgängliga på telefon kl 10-12.

Detta innebär att det kommer vara ett visst eftersläp när det gäller uppdatering av inbetalningar, svar på mail, tillgänglighet på telefon osv. Det gör att det kan se ut som det ligger obetalt på Mina Sidor, trots att betalning skett. Uppdatering av betalningar görs löpande, men med lite eftersläp.

Under semestertiden kommer inga avhysningar/vräkningar att ske. Kronofogden är informerad om detta.

Vet du med dig att du kommer behöva en avbetalningsplan ska du, såsom vår policy säger, ha hört av dig till oss innan hyran eller fakturan är förfallen för att diskutera detta.

Vill du diskutera en avbetalningsplan för augustihyran är det därför egentligen senast onsdagen den 31/7 vecka 31 du bör ha hört av dig till oss, men då bemanningen är begränsad utökar vi möjligheten till senast fredagen den 2 augusti.

Har du fått ett inkassokrav finns Preventia Finans tillgängliga hela sommaren och nås på tel: 031-10 20 00. Har ärendet gått till inkasso är det med dem du gör en eventuell avbetalningsplan.

Det går alltid bra att maila oss på: ekonomi@mjolbybostad.se så tar vi hand om ditt mail och besvarar det så fort vi kan, men det kan dröja ett par dagar extra pga låg bemanning.

Via telefon nås vi på: 0142-854 50, välj ekonomi.

Jonas, Marie, Elisa och Sofia önskar en skön sommar!

Du vet väl om att du kan få din hyresavi digitalt direkt i din mobil eller dator?

Att få sin hyresavi digitalt innebär du får avin snabbare jämfört med posten. Det är också ett steg i rätt riktning miljömässigt eftersom det hjälper till i vårt arbete att minska pappersförbrukningen. Från och med hösten 2024 kommer vi ta ut en avgift på 50 kronor per pappersfaktura i samband med att vi skickar ut hyresavier med posten (så kallade pappersavier). Vill du slippa faktureringsavgiften finns det flera alternativ för dig att välja bland.

Bostadsbolaget erbjuder 3 smidiga sätt för avisering och betalning

  • Få hyresavin till din e-post – Kontakta oss genom att skicka e-post till ekonomi@mjolbybostad.se. Ange ditt kundnummer och till vilken e-postadress du vill få dina hyresavier.
  • Få din hyresavi som en e-faktura direkt till din internetbank – Logga in på din internetbank, leta upp var man anmäler elektronisk faktura, välj Bostadsbolaget i Mjölby AB i listan och klicka på anmälan, fyll i de uppgifter som efterfrågas, godkänn/skicka anmälan. Du får ett meddelande i din internetbank när du har en faktura att betala och kan då välja att godkänna betalningen direkt eller titta på fakturaspecifikationen innan du godkänner den.
  • Betalning via autogiro – Gör en autogiroanmälan via din internetbank eller kontakta oss så skickar vi en autogiroblankett till dig som du sedan fyller i och skickar tillbaka till oss.

Klicka här för att ladda ner en autogiroblankett.

Du som idag har autogiro kommer från och med aviseringen av juni-hyran inte längre få någon pappersavi. Vill du ändå ha en pappersavi är du välkommen att kontakta oss. Glöm inte att du alltid hittar dina hyresavier på Mina sidor oavsett vilket alternativ du väljer.