Digitala bokningstavlor i tvättstugor – så här funkar det!

I flera av våra hus* har vi elektroniska bokningstavlor till våra tvättstugor. Det innebär att man bokar tvättid digitalt med sin tagg antingen i trapphuset, på webben eller via en app. Tvättiden är då låst till just den som har bokat och ingen annan kan komma in i tvättstugan under den tiden.

Boka tvättid via webben

För att kunna använda sig av bokning via webben behövs en personlig pinkod, denna pinkod kan hämtas ut på vårt huvudkontor på Burensköldsvägen i Mjölby. Hemsida för att logga in och boka tvättid.

Boka tvättid via din mobil

Så kommer du igång med att boka tvättider via appen:
1. Börja med att ladda hem Electrolux app i din smartphone.
2. Logga in med ditt användarnamn som är ditt 8 siffriga lägenhetsnummer inklusive bindestreck, ex 123-45-6-78 (observera att boende på Prästgårdsliden ska utesluta det första bindestrecket och istället skriva 12345-6-78). Ange sedan ditt lösenord (samma som du använder när du bokar tvättider digitalt). Har du inget lösenord hjälper vi dig med det i receptionen
3. Tryck på din tvättstuga.
4. Längst ner på sidan som kommer upp står det med lila text använd mobilen för att boka – tryck där. Du får nu upp en bild på en QR-kod på dataskärmen.
5. Öppna appen i din mobil och scanna QR-koden.
6. Klart! Nu är dina (och tvättstugans) uppgifter laddade i appen och du kan boka och avboka tvättider enkelt och smidigt var du än befinner dig.

*På följande adresser kan du boka tvättid digitalt:
Mjölby – Prästgårdsliden, Järnvägsgatan 2, Lagmansgatan 1, Kyrkogatan 12, Fabriksgatan 3 och Kungshöga trygghetsboende.
Mantorp – Centrumhuset, Vifolkavägen 3 och Vifolka trygghetsboende.
Skänninge – Trojenborgsstigen och Lilla Vallgatan 4, 5, 7 och 8.

Beskrivning över hur man bokar