Information angående TV-nätet

Som ett fortsatt led i vårt arbete med att installera fiber i alla våra lägenheter kommer Kabel TV-nätet att stängas ned lördag den 30 november. Telenor som idag levererar både basutbud och betal-TV-kanaler via antennuttaget, kommer skicka ett brev till alla som har en Kabel TV-box med information om hur man kopplar över den till fibernätet (för de som betalar för extra TV-kanaler) eller om boxen ska skickas tillbaka till Telenor (för de som bara har basutbudet).

Du som enbart har basutbudet idag måste ta ställning till om du är nöjer dig med SVT:s utbud samt TV4 eller om du vill fortsätta ha tillgång till ytterligare kanaler (till exempel TV3 och kanal 5). Tycker du att det räcker med de kanaler som finns med i basutbudet och ingår i hyran (dvs SVT 1, SVT 2, Barnkanalen och Kunskapskanalen samt TV4) behöver du hämta en TV-box för Telias fiber-TV i vår reception på Burensköldsvägen i Mjölby. Vill du beställa fler kanaler får du själv välja vilken leverantör du vill beställa dessa ifrån (till exempel ComHem, Telenor, Viasat, Telia eller Sappa). Det är Utsikt som tillhandahåller stadsnätet i Mjölby kommun. Samtliga underleverantörer hittar du på utsikts hemsida www.utsikt.se.

Läs gärna mer på https://utsikt.stadsnatsfabriken.se/serviceguide/ innan du tar ställning till telefonförsäljarnas kampanjer som pågår nu. Där finns det även information om vilka som levererar utökad internetkapacitet (1 Mbit/s ingår i hyran).

 

Har du frågor eller andra funderingar kring detta? Vänligen kontakta ditt områdesteam – telefonnummer hittar du antingen i din trappuppgång eller genom att klicka här.