Så arbetar Bostadsbolaget för att minska smittspridningen

Bostadsbolaget tar ansvar och vi gör vad vi kan för att bidra till minskad smittspridning. Här kommer fem exempel på hur vi anpassar vår verksamhet under coronapandemin:

Vi som är på jobbet är friska.

  • Är vi sjuka håller vi oss hemma.
  • Vi räknar med att du gör detsamma.

 

Felanmälan

  • När du gör en felanmälan – meddela oss om du är sjuk.
  • Håll dig i ett annat rum under tiden vi åtgärdar felet.
  • Vi har handskar när vi arbetar hemma hos dig.
  • Vi använder handsprit i samband med besöket i ditt hem.

 

Städning av gemensamma utrymmen

  • Vi städar alla våra trapphus varje vecka och vi städar även oftare vid behov.
  • Vi städar extra noga av både handtag och hissknappar.

 

Visningar

  • Vi fortsätter att visa lägenheter.
  • Alla som deltar på en visning ska vara friska.
  • Vi håller fysiskt avstånd och tar inte i hand.
  • Vi visar en person i taget och erbjuder olika visningstider.
  • Vi hittar specifika lösningar i de fall där det behövs, exempelvis för personer i riskgrupp, visningar på trygghetsboenden, visningar där avflyttande hyresgäst hjälper oss med visningen m.m.

 

Kontakt

Bostadsbolaget har stängt för spontanbesök men har öppet som vanligt via telefon och digitalt.

  • Du kan logga in dygnet runt på mina sidor.
  • Du kan chatta med oss här på hemsidan.
  • Du kan mejla till oss på info@mjolbybostad.se.
  • Du kan ringa oss på telefonnummer 0142-85450.
  • Vår jour är alltid öppen och den når du på telefonnummer 0142-16280.

 

Tillsammans kan vi hjälpas åt och göra skillnad!

Bostadsbolagets personal pratar i telefon framför en dator