Systembyte & nya mina sidor
Den 15 december lanserar vi ett helt nytt utseende på mina sidor. Alla funktioner finns kvar men de kommer att vara tydligare och bättre anpassade för dig som hyresgäst. När nya mina sidor är på plats är det viktigt att du loggar in och uppdaterar dina kontaktuppgifter.
Innan systembytet, kommer personalen i bobutiken har en del utbildning vilket innebär att bobutikens öppettider kommer att avvika något fram till 15 december. Onsdag 29/11 har bobutiken stängt hela dagen. Fredag 1/12 har bobutiken stängt på förmiddagen. Måndag 11/12 till torsdag 14/12 har bobutiken helt stängt.
Varför görs mina sidor om?
Vi vill underlätta för våra hyresgäster. Det nya systemet är mer användarvänligt. Nya mina sidor är tydligare, lättare att förstå och sökvägarna är snabbare. Det blir färre knapptryckningar.
Hur loggar man in på nya mina sidor?
Alla loggar in med BankID, oavsett om du är hyresgäst eller söker en ny bostad. Användarnamn och lösenord behövs inte längre. När du loggar in på nya mina sidor kommer du att identifiera dig mot Momentum och inte mot Bostadsbolaget. Momentum är vår leverantör av det nya systemet.
Vad händer med den gamla appen?
Nya mina sidor är anpassad för mobil. Eftersom vår gamla app inte går att uppdatera kan du radera den.
Viktigt – Du behöver uppdatera dina uppgifter!
Den 15 december lanseras nya mina sidor. Då behöver du som hyresgäst och/eller bostadssökande gå in och uppdatera dina kontaktuppgifter, eftersom den informationen inte följer med i övergången. Du som är bostadssökande behöver också uppdatera vad du söker för lägenhet.
Avbrott inför lansering 11-14 december
Mellan 11 och 14 december, dagarna innan lanseringen, kan du inte logga in på mina sidor. Det går alltså inte att söka lediga objekt eller registrera felanmälan via mina sidor under de dagarna. Den 15 december är nya mina sidor på plats och du kan logga in igen!